söndag 26 juli 2015

Grönt ute, grönt inne

Jag vaknar med en kärlek till grönt. Inte blad och löv och sånt, för det har jag ju alltid gillat, men kulören grönt, alltså. Grönt på kuddar och vaser, typ. Det är en högst märklig känsla, jag har nämligen aldrig tyckt om gröna grejer. Men nu vaknar jag och är helt övertygad om att livet, vardagen och hemmet snarast möjligt måste befruktas med grön inredning, annars kommer jag att förvandlas till en liten hög med aska.

Favoritmaken upplyser mig om att det gröna är kreativitetens färg. Fram tills nu har jag alltså drivits av något annat än kreativitet i mitt skapande. Antagligen mannagrynsgröt och pur envishet. Det är de två ting som det har funnits mest av i mitt liv.

Nå, känslor av så angenämt slag som kärlek, lust och skapariver, ska man naturligtvis ta på allra största allvar. Mer grönt! Och vad passar då bättre än att måla om farstun - vit?

Vitt på gult blir grönt om ett tag.

Det är en kanske inte helt självklar manöver, men det blir grönare så småningom. Vitt och grått och grönt ska det bli. Höstterminen ska få en schysst start!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar