onsdag 7 januari 2015

Industrilooken


måndag 5 januari 2015

Köksindustri


Idag har vi möblerat om i köket.
Det kändes nödvändigt (eller nåt) att prova ett alternativ som liknar det planerade slutresultatet.
Döm om vår förvåning när det visade sig bli bättre än vi hade hoppats på.
Köksbordet utan iläggsskivor och dessutom ställt på tvärs frigjorde en stor yta.
Kylskåpet flyttades nära spishällen vilket gör matlagningen smidigare, inte så mycket spring.
Allmogeskåpet, tidigare fyllt med glas, härbärgerar nu kaffe, the och kryddor.
En nykomling är industrihyllan på hjul.
Övre hyllan ska möbleras med fruktskål och ljusstakar, nedre hyllan kommer att innehålla barnens muggar, lätt åtkomliga, samt alla rostfria kärl det generösa köket förmår.

Jag gillar industrilooken, den passar bra med allmoge och bohemisk färgsättning.
Nästa steg borde vara att lägga lite krut på en vettig kulinarbelysning.

Tidigare under dagen har jag fixat däck till släpkärran och vågat mig ut på vägarna som bär till återvinningscentralen.
Minnesgoda läsare kommer säkert ihåg min rensning av matkällaren.
Med kärran tömd kunde jag hämta köksbänken redan idag och det känns skönt med ett tomt släp, man vet aldrig vad som dyker upp i inredningsväg.

/Thomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar